Antoine de Saint- Exupéry “Väike prints”


Olen täiesti kindel, et paljud on seda teost lugenud. Mina olen ka. Korduvalt. Tegemist on ühe mu lemmikuga. Tegelikult on “Väike prints” mu lemmikuks muutunud pika aja vältel. Mida rohkem tuleb elukogemust, seda enam saan aru, mida autor on öelda tahtnud.
See kord võtsin raamatu taas kätte, kuna tuttava kaheksandas klassis õppival pojal oli see kohustuslik läbi lugeda ning tekkis diskussioon teemal, kas antud teos võib põhikooli õpilase jaoks pisut raske olla. Ma arvan, et olin umbes sama vana, kui raamatut esimest korda lugesin. Siis tundus lugu mulle imeliku muinasjutuna.

“Sa vastutad alati kõige eest, mis sa taltsutanud oled.”
“”Iialgi ei olda rahul seal, kus ollakse,” kostis rööpaseadja.”
“Nii ma jätsingi kuue aastaselt maalikunstniku toreda ameti maha. Minu esimese ja teise joonistuse ebaönnestumine oli mult julguse röövinud.”

“Väike prints” on kirjutatud nii lihtsalt, samas on nende lihtsate sõnade taga suure filosoofi mõtted. See raamat paneb mõtlema …

Marit Piirman

Leave the reply

